De ultieme ZZP-checklist: een vliegende start door te investeren in een administratiekantoor

Als startende ZZP’er komt er heel wat op je af. Van het regelen van de inschrijving bij de Kamer van Koophandel tot het bepalen van je uurtarief. Wat wordt jouw doelgroep? Hoe vind je klanten? Welke voorwaarden ga je hanteren?

Het vinden van een administratiekantoor terwijl je net begonnen bent staat misschien niet bovenaan jouw to-do-list als startende ZZP’er. Maar het is wél belangrijk om hier tijd in te investeren. Als je ook nog eens kiest voor een administratiekantoor met het NOAB-keurmerk weet je dat je goed zit. Wij zetten vijf voordelen voor je op een rijtje.

1. Een solide administratie als uitgangspunt

Een NOAB-kantoor zorgt in de eerste plaats voor een gedegen administratie van je onderneming. Het bijhouden van een administratie is wettelijk verplicht om goed en tijdig aangifte te kunnen doen én te kunnen aantonen dat je recht hebt op fiscale voordelen, zoals de startersaftrek, de zelfstandigenaftrek of de kleineondernemersregeling. Maar wist je dat het bijhouden van een zorgvuldige administratie je ook helpt om slim te kunnen ondernemen? Het geeft je inzicht in de kosten, omzet en winst van je onderneming, waardoor je snel kunt bijsturen. Kun je je een bepaalde investering veroorloven of is het verstandiger een paar maanden te wachten? Met een solide administratie weet je precies hoe je ervoor staat.

2. Deskundig en actueel advies

Weet jij of je aanspraak kunt maken op kredieten of subsidies? Of hoe je een kostprijsberekening maakt? Een NOAB-kantoor heeft alle benodigde financiële en fiscale kennis in huis om je optimaal bij te staan en deskundig te adviseren. Wist je dat NOAB-leden verplicht zijn om hun vakkennis bij te houden en op de hoogte te blijven van nieuwe wet- en regelgeving? Die kennis zetten zij graag voor je in. Zo kun jij al je aandacht richten op waar je goed in bent: ondernemen in je eigen vakgebied en kansen zien.

3. De zekerheid van de NOAB Beroepscode

NOAB-leden conformeren zich aan de beroepscode van de branchevereniging. Zij staan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Daarnaast beschikt elk NOAB-lid over een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Ethisch handelen staat bij alle NOAB-leden hoog in het vaandel. Daar kun je als ondernemer op vertrouwen.

4. Specialisten binnen handbereik

NOAB-leden kennen de ondernemers in het midden- en kleinbedrijf en spreken de taal van hun klanten. Ze werken oplossingsgericht en kunnen daarbij een beroep doen op de ervaren specialisten van de NOAB Adviesgroep. In deze adviesgroep zijn fiscalisten, accountants, advocaten en arbeidsdeskundigen verenigd die een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan het oplossen van problemen van ondernemers. Zij denken graag mee over een passende oplossing.

5. Oog voor de toekomst

Technologische ontwikkelingen brengen ingrijpende veranderingen met zich mee. Ook voor ondernemers. NOAB investeert in innovatieve manieren van werken en nieuwe standaarden. Zo kunnen NOAB-leden meedoen met horizontaal toezicht, waardoor je als ondernemer eerder duidelijkheid krijgt over je belastingaangifte. Maar ook op andere manieren sorteert NOAB voor op de toekomst. De branchevereniging denkt vooruit, houdt de ontwikkelingen scherp in de gaten en ondersteunt haar leden proactief bij het toekomstproof maken van hun kantoor. Zo helpen zij NOAB-leden vooruit. Daar pluk jij als ondernemer uiteindelijk de vruchten van.

Overtuigd? Wil je als ZZP’er een goede basis creëren en investeren in een deskundig en betrouwbaar administratiekantoor? Zoek een NOAB-kantoor bij jou in de buurt voor een vliegende start.

Dit bericht wordt verzorgd door NOAB. BASO is NOAB gecertificeerd.

16 november 2018 | NOAB

BASO is een NOAB gecertificeerd administratiekantoor.